Familie Meert op fietsavontuur

Litouwen Helga Peter

We hebben Letland voor Lithouwen geruild en fietsen door het binnenland naar Klaipeda. Het zijn 3 zware dagen, niet alleen door het aantal kilometers maar ook door de wind op kop, de slechte wegen en de honden die ons achterna zitten. Peter blaft terug naar de honden, als ze niet te groot zijn, die dan vlug naar hun huis terugkeren maar het resultaat was wel dat Peter nu wat schor is.

Het landschap is heuvelachtig en dat maakt het minder eentonig. Het eten op restaurant is ook spotgoedkoop lekker en met ruime porties. We eten hier met 4 met alles erop en eraan voor minder dan 30€.
Te Klaipeda nemen we de overzet om de schorre naar Nida te fietsen. Dit gedeelte, fietsen tussen de duinen, doet ons aan Nederland denken. Maar we hadden ons de duinen van Nida, waar ze met bussen naar komen kijken, wel spectaculairder voorgesteld of worden we teveel gewoon?
Nida ligt juist aan de grens met Rusland en we gaan morgen de grens overfietsen als de Russen ons tenminste doorlaten....

stefan

ik zie op streetview en een aantal andere sites toch mooie duinformaties die hoog uit de zee steken… alvast goede moed gewenst voor de lastige stukken !
stefan

Stephan en sabine

Mooi verhaal
Succes onderweg, met de stem en met de Russen!

tante Marijke

Hallo olijke fietsers,

wat jullie allemaal beleven is fantastisch!

We wensen jullie veel amusement in Lithouwen!

Groetjes van ons allemaal uit den Liiiiiiimmmmmbbbbuuuuurggggggg! De Ijzerschuitjes