Familie Meert op fietsavontuur

Estland

We zijn ondertussen halfweg door Estland en zijn aan het uitrusten op het eiland Saaremaa in het stadje Kuressaare. NaTallin hebben we een openluchtmuseum bezocht met "oude" huizen (Bokrijk). Als we nadien het binnenland inreden zagen we terug veel van deze oude huizen nu evenwel nog bewoond... Af en toe nemen we een gravelweg door de bossen. Onze snelheid valt dan fors terug en er is dan nagenoeg geen verkeer. Eigenlijk is er nergens veel verkeer. Op een bosweg hebben we wel eens een legerkamp ontmoet maar van de gecamoufleerd soldaten die er grappig uitzagen met een varenstruik op hun hoofd mochten we geen foto maken. Mira heeft ondertussen al veel slangen gespot die na een regenbui komen opdrogen op de weg. Sommige exemplaren hiervan zijn toch redelijk lang voor ons die dit niet gewoon zijn om te zien.Het weer blijft al heel de week een beetje hetzelfde, buien en zon en de temperatuur komt maar niet boven de 18C en het voelt bij momenten koud aan. In de namiddag rond 14uur als we in een dorp zijn ontstaat er hier een gewoonte om een hamburger te gaan eten. Dit om de kou te verdrijven...we hopen echter te kunnen overschakelen op ijsjes binnenkort.